onsdag 29. august 2007

Grandtante Amanda



Dette bilde ble påbegynt før sommeren, og avsluttet først nå. Hvem tante Amanda var? Når vi var på besøk hos en annen av pappas tanter, fikk jeg bestandig høre at jeg lignet så på Amanda. Men ikke før jeg laget dette bilde, kunne mamma fortelle at det var enda en søster i den familien. Men hun hadde nok emmigrert til Amerika lenge før jeg ble født. For jeg har ingen erindring om denne Amanda. Men hun var en stilig dame, fikk jeg høre den gangen. Godt at det var noen bilder av damen, ellers hadde hun forblitt et stort mysterium. Det andre bilde jeg har av henne, er hun stivpyntet og med en utrolig stor hatt. Dette var livligere og da føler jeg meg litt på bølgelengde med grandtante Amanda. Så mens jeg malte mediterte jeg over disse bildene.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: