fredag 23. november 2007

Den skal tidlig krøkes..



Onsdag var det ned til svigerinne og tantebarn, for jeg hadde påtatt meg vise hvordan en lager julepynt. Først måtte jeg jo få tak i glanspapir, og flaks, de hadde det i første bokhandel jeg var innom. Jeg flettet noen kurver og så skulle tantebarnet prøve. De små fingrene prøvde på egen hånd, men dette er tredimensjonalt. Best med tungen rett i munnen, og baksiden må ikke glemmes. Med litt hjelp fikk hun til et par kurver. Men lenker var litt kjedelig til å begynne med, helt til vi konkurrerte om å ha lengst. Da hadde vi det moro! Vi laget mange lange lenker og det er mer igjen av papiret til flere. Så var hun igang med å dekorere rundt omkring i leiligheten. Hihi! Jeg prøvde jo bare å gi henne en ide om at de skal henge på noe!! Når en er 7 år, og jul er noe en ikke har feiret i Norge før, så er det mange ting som er nytt. Selv snø på bakken er en spesiell situasjon som må fanges med mobilkameraet. Jeg spekulerer og spekulerer i hva jeg skal gi henne i julegave!! For dette er et barn som ikke forstår Hva ønsker du deg til jul?

Ingen kommentarer: